Ředitelský dotazník na téma distanční výuky III.

Dnes vám přinášíme 3. díl naší minisérie odpovědí na otázky, které Gramotní položili ředitelům a ředitelkám základních škol na téma distanční výuky. Jak si vedou, jak hodnotí podporu ze strany ministerstva školství, v čem vidí potenciál…

autor: Iva Vokurková

S čím během distanční výuky nejvíce „bojují“ žáci?

PaedDr. Michal Černý, prezident Asociace ředitelů ZŠ a ředitel Masarykovy ZŠ Praha-Klánovice:
S velmi různou domácí technikou a kvalitou připojení. Pokud jsme jim
techniku sehnali, bylo potřeba se s ní naučit pracovat. A samozřejmě
stejně jako u učitelů vychytat všechny nuance používaných programů,
prostředí a aplikací.

Mgr. Jitka Houštecká, ředitelka ZŠ Mladá Boleslav:

Stálým problémem bývá přetížení sítí různých platforem (Teamsy, Skype, Škola v pyžamu atp.). Ať již tedy učitel či škola zvolí jakoukoli z nich, vždy dochází k tomu, že v době „největší špičky“ žákům spojeni občas vypadává. Pro některé žáky je problém samotné on-line spojení. Škola sice nakoupila tablety, které žákům zapůjčuje, ale někteří žáci nemají internet, takže i přes nabízenou možnost využití techniky, musí využívat tištěné materiály, které jsou jim k dispozici v krabicích umístěných u šaten. 

Mgr. Karel Handlíř, ředitel ZŠ Krnov Janáčkovo náměstí:
Určitě s disciplínou, vstát a pravidelně pracovat a plnit úkoly v termínu.

Marie Gottfriedová, ředitelka ZŠ Trmice:

Spousta věcí teď stojí a padá s jejich schopností pracovat a fungovat samostatně. Vidí, že je nutná sebedisciplína a že je hodně ve hře také jejich zodpovědnost. Mnozí si možná až teď uvědomili, že vzdělávání je „jejich“ věcí, že jde o ně samotné, že na jejich aktivitě a přístupu záleží ze všeho nejvíc!

Další díl minisérie již zítra!