Ida Křížová: Instantní život

Učit mediální gramotnost je nesmírně těžké. Jsme zahlceni informacemi z nejrůznějších médií, která mají různé vlastníky a různé zájmy. Náš svět změnila sociální média. Každý dnes může publikovat svou pravdu. Pomáháme učitelům orientovat se v tomto komplexním informačním světě. Přinášíme nápady, inspiraci, podporujeme výměnu zkušeností.

Představte si, že jste pozván/a na základní školu na jeden den (cca 4 hodiny) jako učitel/ka. Vaším úkolem je předat dětem co nejvíce informací z oblasti, ve které se pohybujete. Co vy, se svými zkušenostmi  považujete za nejdůležitější, a co byste se snažil/a děti naučit tak, aby byly připraveny na život v 21. století a proč. 

Odpovídá Ida Křížová, majitelka agentury Mamadam. Agentura Mamadam se specializuje na služby PR a influencer marketing.

Mediálně gramotní…

„Nevěřte všemu, co vidíte aneb není všechno zlato, co se třpytí.
Dnešní doba je těžká v tom, že všude kolem nás jsou sociální sítě,
které spousty z nás dovádějí k tomu, že se na nich prezentujeme
pouze v tom lepším světle. Nikdo se nechce ukazovat v situacích kdy
je smutný, něco se mu nedaří, pohádá se. Takže se většinou koukáme na rozesmáté a úspěšné lidi, kteří ukazují kde si co nového koupili,jaká úžasná místa navštívili. I pro nás, odborníky, kteří v tomto světě pracují a moc dobře si uvědomují, že realita je jiná, je to někdy dost náročné na psychiku. Člověk má tendence se srovnávat a závidět a myslet si, že se mají lépe než my. Nesmíme zapomínat, že většina
z influencerů má příspěvky zaplacené, pečlivě dopředu naplánované,
nastylizované a s použitím filtrů. Je to jejich práce, která je živí.
V reálném životě jsou to stejní lidé jako my, kteří mají také starosti,
ne každý den jsou veselí a ne vše se jim daří. Proto je důležité si toto
uvědomovat, vždy, když někoho sledujete a nevěřit slepě tomu, co
vidíte. Instagram is not real life!

Pozn. redakce: Za fotkou Idy Křížové není Instagram. Ona se tak narodila:-)