Kostky budiž vrženy

Jak dokáže molitanová kostka zpestřit výuku tak, aby o tom doma chtěly děti vyprávět?  Pro inspiraci jsme zašli za Mgr. Michaelou Bajcárovou na ZŠ Antonína Čermáka (Praha 6).  

 „Molitanové větší kostky pro nás byly v první a druhé třídě skvělým pomocníkem. Díky nim si žáci rozvíjeli své početní znalosti a hod kostkou pro ně byla také zábava. Úplně prvním krokem bylo určit celkový počet teček na kostce a svůj výsledek každý žák například vytleskal. Kostky dětem sloužily i jako prostředník pro spojení pohybových aktivit s matematikou. S touto pomůckou se dá dělat spousta věcí a záleží také na kreativitě učitele. Já osobně jsme je využívala při procvičování sčítání i odčítání – hra družstev či jednotlivců proti sobě. Při úvodu do 3D geometrických tvarů to byly právě kostky, které děti zkoumaly ze všeho nejdřív.“

foto: www.kidtowneu.cz

Hru s kostkami zařazuje Michaela buď na rozehřátí na začátku hodiny, nebo pro uvolnění po delším soustředění. Děti se učí počítat, ale také se protáhnou a trochu si zacvičí. Michaela už teď přemýšlí, jak kostky zařadit do výuky třeťáků. Těšíme se na další nápady. Kostky můžete zakoupit zde.